صفحه اصلی > خبرها > آرشیو اخبار اسلایدر 


  چاپ        ارسال به دوست

توسعه خدمات الکترونیکی شرکت گاز خراسان رضوی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: توسعه خدمات الکترونیکی از جمله اقداماتی است که شرکت گاز خراسان رضوی در کنار توسعه همه جانبه دیگر قابلیت های سازمانی در مسیر آن حرکت می کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری در خصوص اقدامات این شرکت اظهار کرد: تامین پایدار گاز طبیعی مشترکان از جمله اهداف مستمر شرکت گاز است که با توسعه همه جانبه در بخشهای مختلف محقق شده است.
وی افزود: در روزهای مختلف سال به خصوص در فصل زمستان مصرف گاز افزایش پیدا می‌کند و گاه رکورد مصرف گاز در یک روز جا به جا می‌شود چنانکه ۲۵ دی ماه پارسال با مصرف ۵۵ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در یک روز، رکورد قبلی که معادل ۵۴ میلیون مترمکعب و مربوط به بیستم آذر ماه سال ۹۵ بود شکست و با این وجود هیچ گونه قطعی گازی اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: پارسال از ۱۲ میلیارد و ۸۸۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی بیشترین میزان مصرف در فصل زمستان به میزان چهار میلیارد و ۲۲۸ میلیون متر مکعب بود و فصل پاییز پارسال نیز سه میلیارد و ۴۴۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف و به صورت پایدار تامین شد.
سامانه تلفنی 1894 با قابلیت وصل خودکار گاز
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی توسعه خدمات الکترونیک را از دیگر اقدامات شرکت گاز خراسان رضوی برشمرد و اظهار کرد: دی ماه پارسال سامانه گویای ارائه خدمات الکترونیک ۱۸۹۴ شرکت گاز استان با قابلیت وصل خودکار گاز مشترکان در مشهد به بهره‌برداری رسید که راه‌اندازی این سامانه موجب تکریم بیشتر شهروندان به‌ ویژه هنگام قطع گاز مشترکان به علت بدهی می‌شود و با استفاده از سامانه ۱۸۹۴ شهروندان می‌توانند از صورت حساب گاز مصرفی خود مطلع شده و در صورت قطع گاز به علت بدهی، از طریق این سیستم به صورت آنی برای وصل گاز بدون پیگیری‌های بعدی اقدام کنند.
افتخاری افزود: اعلام میزان بدهی، امکان پرداخت آنی قبوض و پیگیری صورت وضعیت پیمانکاران، کاهش رفت و آمدهای شهری و مشکلات زیست محیطی از دیگر قابلیت‌های این سامانه است و شهروندان می‌توانند در تماس با شماره ۱۸۹۴ و وارد کردن شماره اشتراک و شناسه قبض و در ادامه از طریق کدهای دستوری تلفن گویا نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.
وی ادامه داد: از نیمه دوم سال گذشته طرح حذف قبوض کاغذی در استان خراسان رضوی میسر شد و تا کنون ۹۷.۷ درصد مشترکان گاز این استان صورتحساب گاز مصرفی خود را به صورت پیامکی دریافت می‌کنند که از این نظر رتبه نخست در بین استان‌های بزرگ را داریم و مشترکان می‌توانند برای ثبت تلفن همراه خود با مراجعه به سایت شرکت گاز خراسان رضوی، تماس با تلفن‌های گویای ۱۸۹۴ و ۳۷۰۷۴ یا ارسال کد دستوری (* تلفن ثابت) به سامانه ۱۰۰۰۳۷۰۷۴ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای طرح حذف قبوض کاغذی، تکریم مشتری، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، حفظ محیط زیست و صرفه جویی در هزینه‌هاست و مشارکت مردم در اجرای موفق این طرح، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های کشور در پی دارد.
افتخاری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کرونا هم افزود: از اسفند پارسال در چارچوب اقدامات پیشگیرانه برای قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس بیماری همه‌گیر کرونا و کمک به پویش اجتماعی مبارزه با کرونا، ماموران کنتورخوان این شرکت به منازل شهروندان مراجعه نکرده‌اند و قرائت آنها به صورت غیرحضوری و از طریق خوداظهاری شهروندان انجام شده است.
وی ادامه داد: به همین منظور برای اعلام رقم کارکرد کنتور گاز مشترکان سه روش الکترونیکی ارائه خدمات از راه دور شامل پیامک، سامانه تلفنی ۱۸۹۴ و درگاه اینترنتی شرکت گاز استان خراسان رضوی به آدرس www.nigc-khrz.ir در نظر گرفته شده است که با بهبود شرایط استان در مقابله با کرونا از اوایل اردیبهشت ماه امسال بار دیگر قرائت حضوری انجام می‌شود.
خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی دو میلیون و ۳۷۱ هزار مشترک شهری و روستایی را برعهده دارد.


١٠:٠٤ - 1399/03/11    /    شماره : ٩٩٥٥    /    تعداد نمایش : ٤٠٣



خروج




تصاویر منتخب